Evden Çalışmak İçin 5 Altın Kural

Evden çalışmak -en azından şimdilik- yeni normalimiz. COVID-19 salgını ve sosyal mesafe önlemleriyle birlikte pek çok şirket evden çalışma sistemine geçti.

Daha önce evden çalışmadıysanız, aniden iş rutininizin dışına çıkmak dengesiz ve yalnız hissetmenize neden olabilir. Ancak, üzülmeyin! 2019’da yapılan bir araştırma, birçok işçinin evden çalışırken kendilerini daha üretken bulduklarını ortaya koydu. Kendinizi başarıya hazırlamak için birkaç adım atmanız yeterlidir. Üretken kalmak ve odaklanmanız için birkaç ipucu derledik.

Bir Programa Sadık Kalın

Mümkünse normal çalışma saatlerinize bağlı kalarak, çalışmak için düzenli bir başlangıç ve bitiş zamanı belirleyin. Örneğin ofise gitmek için sabah 7’de kalkıyorsanız, yine aynı saatte kalkın. Bir kahve için, bir şeyler yiyin ve mesai saatinde bilgisayar karşısına geçin. Mesai bitiminde bilgisayarınızı kapatın ve sanki ofisten eve gidiyormuş gibi -varsa- balkona çıkıp biraz hava alın. Bu tanıdık ipuçları “çalışma zamanı” ile “ev zamanı” arasındaki farkı korumanıza yardımcı olur.

Evden Çalışmak için Özel Bir Çalışma Alanı Oluşturun

Yatağınızın rahatlığında bir dizüstü bilgisayarla çalışmak kulağa hoş gelebilir, ancak pratikte çok  profesyonel ve verimli değil, değil mi? Evde bir çalışma odanız yoksa, mutfak masasının sadece bir ucunu kendiniz için belirlenmiş bir ofis masası gibi düzenleyin. Günün sonunda üzerindeki eşyaların üstünü örtün veya başka bir yere kaldırın, evinizin tekrar ev olmasına izin verin.

Meslektaşlarınızla İletişim Kurun

Kalabalık ve dinamik bir işyerinden sessiz bir ev ortamına geçmek oldukça farklı gelebilir. Sosyal etkileşim, zihinsel refahımız ve ekip bağı için gereklidir. Ofiste yapılan iş dışındaki konuşmalar (bir dizinin finali ile ilgili mesela) size o an gereksiz gelmiş olsa da, evden birkaç gün çalıştıktan sonra etkileşimin eksikliğini gerçekten fark etmeye başlayacaksınız. Bu yüzden yalnızca günlük iş toplantıları için değil, havadan sudan bahsetmek için de iş arkadaşlarınızla iletişim halinde olun.

Temiz Hava Alın

Temiz havada öğle yemeği yürüyüşü kafanızı rahatlatmaya yardımcı oluyor mu? Öğle yemeği saatinde biraz mola verin ve eğer yaşadığınız yer buna el veriyorsa (müstakil bir ev, geniş bir site gibi) sosyal mesafe kurallarınız dahilinde temiz hava alarak yemeğinizi yiyin. Eğer böyle bir imkanınız yoksa balkonda veya açık bir cam kenarında öğle yemeğinizi yiyin.

Modunuzu “Düşürmemeye” Çalışın

Evet, bir pandemi durumunda insan ne yapsa stresli ve kaygılı oluyor. Böyle durumlarsa “stres yapma, modunu düşürme” gibi tavsiyeler kulağa oldukça yersiz gelebilir, haklısınız. O yüzden biz “modunuzu düşürmemek için çabalayın” diyoruz. Yalnız olmadığınızı, sevdiklerinizin yanınızda ve sağlıklı olduğunu hatırlayın. Modunuzun düşmeye başladığını düşündüğünüzde, bir su için ve bulunduğunuz ortamı havalandırın, oturduğunuz yerde sakince nefes alıp verin.

Koronavirüs ile ilgili doğru ve güncel bilgiler için bu linkten Sağlık Bakanlığı’nın derlediği gelişmelere göz atabilirsiniz.

“Bu makaledeki içerik sadece bilgilendirme amaçlıdır. Hastalıkların tanısı ve tedavisi için kullanılmamalıdır. Herhangi bir hastalığın teşhisi ve tedavisi için diş hekiminize veya doktorunuza danışınız.”

Online Randevu

Marka Kids
Tümünü Göster

Bebek ve çocukların ağız ve diş sağlığı hakkında sıklıkla sorulan sorularla ilgili yazılarımıza göz atarak, bilgi edinebilirsiniz.

Genel Anestezi ve Sedasyon

Fissur Örtücüler

Florid Uygulaması Nedir?

Koruyucu Diş Hekimliği

Biberon Çürüğü Nedir ?

Süt Dişi Önemli mi ?

İlk Diş Muayenesi

Çalışma Saatlerimiz

Yeni kısıtlamaların uygulamaya girmesi ile birlikte haftanın her günü saat 09.00 ila 21.00 saatleri arasında hastalarımıza hizmet vermeye devam ediyoruz.Cumartesi ve Pazar günlerinde ise kurumumuz kısıtlamalardan muaf olduğu için yine aynı saatlerde hizmet vermeye devam etmektedir.Hafta sonu kliniğimize gelebilmek için size iletilen SMS’i göstermeniz yeterli olacaktır.

Online Randevu Al 444 95 41